Yazılım

DirectX 11 ile DirectX 12 Arasındaki Farklar

DirectX 11 ve DirectX 12 arasındaki farklar nelerdir? İşte DX11 ve DX 12 arasındaki farklar! Sizler için DirectX versiyonunu inceleyip öne çıkan farklılıkları kaleme aldık.

Microsoft’un API yazılım programlama arayüzü DirectX kendi içerisinde farklı sürümlere sahip olup yazımızın yayınlanma tarihi itibariyle en güncel sürümü DirectX 12’dir. Bilgisayarda yaygın olarak oynanan video oyunlarının açılmasını sağlayan DiretX arayüzü oyun ile grafik sürücü arasında bir köprü görevi görür.

Directx 12 ile DirectX 11 Arasındaki Temel Farklar

-DirectX 12 hesaplama ve grafik gibi aşamaların aynı anda yürütülmesine izin vermektedir. Sürücü desteğinin daha güçlü bir şekilde görülmesini sağlamaktadır. Geliştiriciler de DirectX 12 sayesinde oyunlar üzerinde tam kontrol sahibi olabiliyorlar.

 

– DirectX sürümleri zamanla çeşitlilik kazanmıştır. DirectX 9, DirectX 10, 11 ve 12 gibi sürümler çıkmıştır. Eski oyunlar DirectX 9 gibi eski sürümleri kullanırken yeni oyunlar DirectX 11 ve 12 kullanmaktadır. DirectX tabanlı oyunlar 2 veya 4 çekirdek kullanabilir ve hatta bu sayı bazen bire dahi düşebilir. DirectX 12 ise bilgisayarda ne kadar çekirdek gücü varsa bunu duruma göre eşit olarak dağıtır ve böylece kullanıcıya daha fazla performans alması hususunda yardımcı olur. DirectX 11 ile 12 arasındaki en temel farklılıklardan birisi de budur.

 

-DX 11’de GPU’yu giden tek bir komut akış sırası bulunmakta ve bu durum CPU üzerine binen yükü artırmaktadır. DX 12 ise farkıl komut listelerine ve çoklu iş parçacık imkanlarına sahiptir. Böylece farklı kaynaklana gereksinim duymakta olan küçük parçalara bölüp eş zamanları yürütmeyi sağlamaktadır. Böylece verimli sonuç alınabilmektedir.

 

-DX 11’de kaynak bağlama bulunmakta idi ancak donanım kullanımı hususunda yetresizdi ve bu durum DirectX 12 ile değişti. DirectX 12 tanımlayıcı yığın ve tablolara sahip olup verileri saklayıp düzenleyen tablolar GPU tarafından kullanılmaktadır. Yeni tablolar sayesinde daha verimli kaynak bağlama oluşturulmaktadır.

 

-Directx 12, çoğunluğu sabit bir görüntü üzerinde yalnızca belirli nesneler üzerinde gölgelendirme yaparak VRAM gücünü verimli bir şekilde kullanmaktadır ve aynı zamanda GPU güçleri VRAM üzerine odaklanarak vire belleğini ikiye katlayabilir. CAS özelliği ile de 16 x 16 ekran döşemelerinde her birine ayrı gölgelendirme imkanı sunmaktadır.

Bir yanıt yazın

Ne düşünüyorsunuz? Teşekkür edin veya yorum yazın.

E-postanız herkese açık olarak paylaşılmaz. İsim ve e-posta bilgisi girmek zorunlu değildir. Yazdığınız yorum ilk etapta onay aşamasına gireceğinden hemen görünmez.

Başa dön tuşu