Salgın Etkisini Yitirdikten Sonra Daha Az Oyun Oynanmaya Başlandı
Video oyunu dünyasında, korona virüsü pandemisi nedeniyle oyun oynayan oyuncu sayısı ve geçirilen süre artmıştı. Ancak salgın etkisini yitirdikten sonra tekrar daha az süreyle oyun oynanmaya başlandı.
Oyun pazarına yönelik olarak araştırma şirketi Newzoo tarafından PC ve konsol oyun pazarına yönelik olarak yapılan araştırmanın raporu paylaşıldı. Buna göre 2022 yılında 2021 yılına nazaran %23 oranında daha az oyun oynama süresi elde edildi. Bunun temel nedeni ise pandeminin etkisini yitirmesi olup, korona virüsünün dünyayı en çok etkisi altına aldığı yıl olan 2021 yılında oyun oynayan oyuncu sayısı ve oyunlarda vakit geçirilen zaman oldukça artmış ve 2022 yılında insanlar tekrar normal hayatına dönmüştü.
Kadın oyuncu sayısında artış var
2022 yılında 2021 yılına nazaran elde edilen gelir de azaldı. 2022 yılında oyun sektöründe 92.3 milyar dolar gelir elde edilmiş olup, bu bağlamda 2021 yılına nazaran %2.2 oranında bir düşüş meydana geldi. Bu arada oyun dünyasındaki kadın oyuncu sayısının a sürekli olarak artış gösterdiğini belirtelim. Son sonuçlara göre oyun dünyasındaki kadın oyuncu oranı %40 oldu. Bu da artık her 100 oyuncudan 40 kadarının kadın oyuncu olduğu anlamına geliyor.
E-postanız herkese açık olarak paylaşılmaz. İsim ve e-posta bilgisi girmek zorunlu değildir. Yazdığınız yorum ilk etapta onay aşamasına gireceğinden hemen görünmez.